رد کردن پیوندها

نگاهی به وضعیت بازار جهانی قراضه در نیمه نخست سال

نگاهی به وضعیت بازار جهانی قراضه در نیمه نخست سال

   
نگاهی به وضعیت بازار جهانی قراضه در نیمه نخست سال

 

پایگاه خبری فولاد ایران- در نیمه اول سال 2023، تولید جهانی فولاد خام 1.1 درصد کاهش یافت و به 943.9 میلیون تن رسید. با وجود این کاهش، آسیا، آفریقا و خاورمیانه شاهد افزایش سالانه تولید فولاد خام بودند. از طرفی در این بین مصرف قراضه آهن در سراسر جهان به ویژه در چین افت داشت که 2.9 درصد کاهش یافت. با وجود این کاهش، چین همچنان بزرگترین مصرف کننده قراضه آهن در جهان باقی ماند.
اتحادیه اروپا و ژاپن درصد کاهش نسبتاً کمتری در استفاده از قراضه آهن در مقایسه با میزان تولید فولاد خام نشان دادند. از سوی دیگر، آمریکا، ترکیه و کره جنوبی درصد کاهش بیشتری را ثبت کردند. ترکیه به عنوان بزرگترین واردکننده قراضه آهن جهان، با کاهش 22.9 درصدی خرید قراضه آهن در نیمه اول 2023 مواجه شد.
هند در نیمه اول سال 2023 به عنوان دومین واردکننده بزرگ قراضه آهن جهان ظاهر شد و افزایش قابل توجه  105.5 درصدی را نسبت به سال قبل به ثبت رساند. آمریکا با افزایش 4.1 درصدی در رتبه سوم قرار گرفت. در مقابل، چندین منطقه از جمله اتحادیه اروپا، کره، مکزیک، اندونزی و کانادا کاهش واردات را گزارش کردند.
به گزارش فولاد ایران، همچنین اتحادیه اروپا با افزایش 4.5 درصدی در حجم صادرات قراضه آهن در نیمه اول 2023، موقعیت خود را به عنوان برترین صادرکننده قراضه آهن جهان حفظ کرد. خریداران عمده شامل ترکیه، هند و مصر بودند. ژاپن و کانادا شاهد افزایش محموله‌های صادراتی قراضه آهن در این دوره بودند، در حالی که آمریکا با وجود کاهش 9.2 درصدی صادرات، دومین صادرکننده بزرگ قراضه آهن جهان باقی ماند. کاهش صادرات در نیمه اول سال 2023 در مکزیک، استرالیا، سنگاپور و آفریقای جنوبی نیز مشاهده شد.


منبع: steel mint

پیام بگذارید